Kasza kukurydziana na słodko – alternatywa dla owsianki

kasza1

Taka kasza to alternatywa dla owsianki, a także dla tych, którzy nie tolerują zbyt dużej ilości błonnika w pożywieniu, a ten zawierają płatki owsiane. Nie wszyscy również mogą spożywać mleko, bo tak jak ja, zwyczajnie go nie trawią. Dlatego kasza gotowana jest na wodzie, a dopiero później dodawana jest maślanka, już znacznie lepiej tolerowana. Przygotowanie tego smacznego, bogatego w węglowodany śniadanka trwa kilka minut, a wartości (czytaj poniżej) bezcenne.

Składniki (porcja dla 2 osób):

4 łyżki kaszy kukurydzianej

8 łyżek maślanki lub jogurtu naturalnego

garść rodzynek

garść suszonej żurawiny

garść orzechów włoskich

1 jabłko lub 3 łyżki ze słoika (jak na szarlotkę)

cynamon

szczypta soli

opcjonalnie miód

woda

kasza44

Przygotowanie:

Kaszę wsyp do rondelka i zalej wodą ok. 1-2 cm powyżej poziomu kaszy. Gotuj kilka minut do miękkości, często mieszając i dolewając wody, gdyż kasza będzie ja wchłaniać. Kasza ma być ugotowana „na gęsto”. Jabłko pokrój na kawałeczki razem ze skórką lub zetrzyj na tarce i dodaj pod koniec gotowania do kaszy. Gotuj jeszcze chwilę, po czym  zdejmij z gazu i dodaj rodzynki, żurawinę i orzechy oraz maślankę. Jeśli chcesz dodaj miód i posyp cynamonem. W przypadku użycia jabłek ze słoika nie ma potrzeby dodawać miodu, gdyż zwykle zawierają już cukier.

kasza2

Smacznego dnia!

O kukurydzy…

Zawarte w ziarnie kukurydzy związki biologicznie aktywne mają zastosowanie w profilaktyce schorzeń narządu wzroku, antynowotworowej i chorób układu krążenia. Szczególnie na uwagę zasługuje pierwiastek śladowy jakim jest selen, który w towarzystwie witaminy E zwiększa odporność organizmu człowieka na działanie wolnych rodników i tym samym może być pomocny w profilaktyce antynowotworowej.  Poza tym kukurydza jest źródłem takich minerałów jak: sód, potas, wapń, fosfor, żelazo i magnez oraz witamin: wit. A, B1, B2, E, PP i C.

 

2 komentarzy do “Kasza kukurydziana na słodko – alternatywa dla owsianki

    ~Na zdrowie

    (13 maja 2014 - 11:24)

    Jakoś kasza kukurydziana do tej pory nie znalazła u mnie uznania.
    Może właśnie dlatego, że nie była na słodko?

      Kuchnia Biegacza

      (13 maja 2014 - 12:43)

      Ostatnio zaeksperymentowałam i zrobiłam taki sam zestaw, ale zamiast kaszy kukurydzianej dodałam kaszę perłową. Bardzo mi smakowało. Uwielbiam też z kaszą jaglaną. Ciekawe jak będzie smakować z pęczakiem. Poszperam na Twoim blogu i poszukam inspiracji na jakąś zdrową z ziołami 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *