Cynamonowa kasza jaglana z jagodami goji

kasza1

Uwaga! Będziecie zachwyceni! Prosto, szybko i energetycznie!

Ostatnio przyjechała do mnie moja przyjaciółka i przywiozła kaszę jaglaną z jagodami goji i rodzynkami. Dla mnie bosko pyszna, dlatego spieszę się, by podzielić się z Wami przepisem. O właściwościach kaszy jaglanej możecie przeczytać TUTAJ, a o jagodach goji na końcu wpisu. Ale już zdradzę, iż w świecie azjatyckim jagody goji uznano za środek poprawiający potencję i wzmagający doznania seksualne. Czemu by nie spróbować? 😉

Stara szkoła SzanownejBabciMojejPrzyjaciółki mówi, że kaszę jaglaną trzeba uprzednio (czyli przed ugotowaniem) zalać wrzątkiem. Zrobiłam tak, ale smak, jak dla mnie, był taki sam jak wtedy, gdy kaszy wrzątkiem nie zalewałam. Zatem zalewanie nie szkodzi, chyba, że nie mówimy o zalewaniu kaszy, a już na pewno nie wodą to wtedy może zaszkodzić 😉 A jedząc kaszę jaglaną na słodko może zechcecie dla relaksu zajrzeć sobie na stronę z pięknymi nowatorskimi obrazami mej przyjaciółki, tej od kaszy właśnie: Ania Gaworska Art.  Kilka z nich wisi w moim domu 🙂

Składniki:

1 szklanka kaszy jaglanej

2 garści rodzynek

2 garści suszonych jagód goji

płynny miód

1 łyżeczka cynamonu

jogurt grecki

sól

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną zalałam 2 szklankami wody, lekko posoliłam i doprowadziłam do wrzenia. Gotowałam 10 minut od miękkości kaszy i odparowania wody. Do ciepłej kaszy dodałam rodzynki i jagody, posypałam cynamonem i dodałam miód. Ja dodałam 2 łyżeczki miodu, ale to sprawa indywidualna. Wszystko wymieszałam i gotowe. Na talerzu lub miseczce udekorowałam gęstym jogurtem greckim i miodem. Najlepiej smakuje na ciepło, ale na zimno też jest niczego sobie 🙂

kasza2

Smacznego!

Jagody goi są jednymi z najcenniejszych owoców świata. W swoim składzie posiadają witaminę A, B1, B2, C, E oraz minerały: mangan, cynk, żelazo, miedź, nikiel, chrom, magnez, sód, wapń, kobalt, selen, kadm, fosfor i german. Ten ostatni posiada właściwości antynowotworowe. Jagody posiadają właściwości antydetoksykacyjne, wzmacniają układ odpornościowy, poprawiają pamięć, łagodzą bóle głowy, poprawiają sen, apetyt i trawienie, wzmacniają kości i mięśnie, poprawiają humor i łagodzą stres.

Posiadają 3 razy więcej żelaza niż szpinak i 50 razy więcej witaminy C niż pomarańcza. Warto zatem przynajmniej od czasu do czasu skusić się na porcyjkę 😉

2 komentarzy do “Cynamonowa kasza jaglana z jagodami goji

    ~Ania

    (7 listopada 2014 - 09:00)

    Wow, no po prostu jestem zachwycona 🙂

    ~Na zdrowie

    (7 listopada 2014 - 09:31)

    Owoce goji już od dłuższego czasu dosypuję do mojej owsianki
    , co prawda z innego powodu, niż wytłuszczony powyżej.
    Może teraz jednak będę dosypywał sobie ich więcej.
    No, a co? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *