Tofu pieczone z pomidorami po grecku

tofu2

Uwielbiam pieczoną w ten sposób fetę, ale tym razem wpadłam na pomysł przygotowania tofu. Wyszło wyśmienite! Pracy niewiele, a smak… To trzeba spróbować 🙂 Doskonałe po treningu, bo tofu odbudowuje mięśnie, a pomidory wpływają na redukcję zakwasów.

Składniki:

1 opakowanie tofu naturalnego

2 – 3 pomidory

1 cebula

oregano lub grecka przyprawa do pieczonej fety

oliwa

świeża bazylia do dekoracji

kilka oliwek

bułeczka, ciabatka lub inne ulubione pieczywo

tofu1

Przygotowanie:

Tofu odsączyłam z zalewy i przekroiłam wzdłuż na dwa plastry. Do naczynia do zapiekania wlałam trochę oliwy i ułożyłam plastry tofu. Polałam oliwą i posypałam przyprawą.

Cebulę pokroiłam na cienkie plastry i ułożyłam na plastrach tofu. Znów polałam oliwą i posypałam lekko przyprawą.

Kolejna warstwę stworzyłam z pomidorów, które można wcześniej pozbawić skóry, ale nie jest to konieczne. Na wierzch znów ląduje oliwa, tym razem w naprawdę sporej ilości i przyprawa.

Naczynie wstawiłam do zimnego piekarnika, nastawiłam na 200 stopni i piekłam 20 minut. Po tym czasie wyłączyłam grzanie i zostawiłam w gorącym piecu na czas swojego biegania. Gdy wróciłam, wyjęłam jeszcze ciepłe danie z pieca, udekorowałam świeżymi liśćmi bazylii, dodałam kilka oliwek i zjadłam wraz z ciabatą maczaną w aromatycznym sosie z oliwy. Pycha!

tofu3

Smacznego!

Tofu – znajduje się w nim białko sojowe, zawierające aminokwasy egzogenne  przyswajalne przez nasz organizm w takim samym stopniu, jak białko zawarte w wołowinie i drobiu.  Jest więc bogatym źródłem pełnowartościowego niezwierzęcego białka oraz fosforu, wapnia, potasu, magnezu, żelaza i witamin: E oraz z grupy B. Jest niskokaloryczny i, w odróżnieniu do mięsa, nie zawiera cholesterolu. Zawiera natomiast lecytynę, poprawiającą naszą pamięć i koncentrację. Odbudowuje mięśnie po treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *