Omlet cukiniowy z owocami

omlet3

Moje uwielbienie do omletów objawia się tym, że próbuję używać do ich wykonania coraz to nowych składników. Nie są to jednak składniki przypadkowe. Musi być przecież zdrowo, sezonowo, kolorowo, smacznie i zaskakująco. Był już omlet marchewkowy w wersji letniej oraz w wersji zimowej. Był cudowny omlet granatowo-bananowy, omlet a la hiszpańska tortilla oraz po prostu omlet z jajem, czyli z tego co tam znalazłam w lodówce. Były omlety na słono i na słodko, a i dziś jeden z nich. Lekki, ale bardzo sycący. Bez tłuszczu, bez glutenu i z całym bogactwem zdrowych składników. Podstawowym jest tu niskokaloryczna cukinia, która odkwasza organizm (szczególnie polecana tym, u których w diecie znajdziemy dużą ilość mięsa, wędlin, ryb, żółtych serów i słodyczy) i pozytywnie wpływa na proces trawienia. Cukinia to 90% wody, a spora zawartość witamin z grupy B korzystnie wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego (łagodzi objawy stresu, poprawia pamięć i koncentrację oraz zapobiega depresji). Więcej informacji na końcu wpisu.

omlet1

Składniki:

180 – 200 g młodej cukinii

2 jajka

3-4 płaskie łyżeczki mąki kukurydzianej

szczypta soli

jogurt grecki

owoce (np. borówki)

miód

Przygotowanie:

Ba-nal-ne! Cukinię myjemy i ścieramy razem ze skórką na grubej tarce. Do cukinii dodajemy jajka, mąkę i szczyptę soli. Wszystko dokładnie mieszamy, rozgrzewamy patelnię i smażymy z każdej strony około 5-6 minut na niedużym ogniu.

Wykładamy na talerz, polewamy gęstym jogurtem, posypujemy owocami i polewamy miodem.

Ja usmażyłam dwa mniejsze omlety i przełożyłam je owocami i jogurtem.

omlet2

Smacznego!

cukinia

Cukinia to łagodne w smaku i lekkostrawne warzywo o niskiej wartości kalorycznej – 100 g to tylko 16 kcal. Zawiera potas, żelazo i magnez oraz witaminę A, C, K, PP i B1 i beta karoten. Ogromną zaletą cukinii jest to, że nie odkładają się w niej metale ciężkie, a więc warzywo to umożliwia  swego rodzaju detoks i stanowi ochronę przed szkodliwymi dla naszego organizmu substancjami. Ponadto cukinia odkwasza organizm i pozytywnie wpływa na proces trawienia, dlatego polecana jest przy problemach z nadkwaśnością oraz osobom spożywającym duże ilości mięsa i cytrusów. Ponieważ cukinia, jak każde warzywo, traci część swoich cennych składników podczas obróbki cieplnej, dlatego młode sztuki warto jeść jako przekąskę na surowo, na przykład z dipem.

ONET wypromował:

2015-08-05 20_01_00-Onet omlet cukiniowy 1

13 komentarzy do “Omlet cukiniowy z owocami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *